Μπέσσας Δημήτρης
Ο Δημήτρης Μπέσσας είναι καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Αντικείμενο της διδασκαλίας του και των ερευνητικών δραστηριοτήτων του είναι οι εκπαιδευτικές εφαρμογές σε θέματα αισθητικής παιδείας όπως η Εικαστική Αγωγή και η Παιδαγωγική Ανάλυση του Έργου Τέχνης. Σπούδασε Παιδαγωγικά και Καλές Τέχνες στην Α.Σ.Κ.Τ. Είναι διδάκτωρ του Α.Π.Θ. και ενεργός εικαστικός με πολλές εκθέσεις. Έχει διατελέσει πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος και κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής της Φλώρινας. Σήμερα είναι πρόεδρος του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και συντάκτης του Οδηγού Σπουδών του. Υπήρξε συντάκτης και επιστημονικά υπεύθυνος του Προγράμματος Εξομοίωσης Εκπαιδευτικών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας και διευθυντής του ΠΕΚ Κοζάνης. Έχει συγγράψει μονογραφίες και άρθρα με θέματα την εικαστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας όπως επίσης και θέματα γενικότερου παιδαγωγικού και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος. Κατά καιρούς συνεργάστηκε με εφημερίδες στις οποίες παρουσίασε καλλιτέχνες. Είναι μέλος πολλών καλλιτεχνικών φορέων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ο Δημήτρης Μπέσσας διδάσκει μαθήματα όπως «Τέχνη και Αγωγή», «Διδακτική των Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο», «Αισθητική της Γραφής», «Εικαστικές Δραστηριότητες για Παιδιά». Σε μεταπτυχιακό επίπεδο διδάσκει στη Παιδαγωγική Σχολή της Φλώρινας το μάθημα «Συνταχτικό της Εικόνας» και είναι εισηγητής ανάλογων θεμάτων στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μουσειολογίας, του Α.Π.Θ . Από τις κυριότερες δραστηριότητές του είναι η ευαισθητοποίηση των φοιτητών και δασκάλων στην δημιουργία συλλογών και «μικρομουσείων» σχολικής τάξης, στα οποία τα παιδιά εκπαιδεύονται στη διαφύλαξη και συλλογή του ιστορικά και αισθητικά αξιόλογου αντικειμένου και στη γνωστική και συναισθηματική αξιοποίησή του. Στα πλαίσια αυτά δημιουργούνται μικροί κανονισμοί τακτοποίησης, λειτουργίας και έκθεσης των αντικειμένων μέσα στη σχολική τάξη που είναι προσαρμοσμένοι στο χώρο και στο στόχο της συγκεκριμένης δράσης.