Gruyaert Harry
Ο Harry Gruyaert γεννήθηκε στη Αμβέρσα, στο Βέλγιο, το 1941. Πολύ γρήγορα θα πλησιάσει τον κόσμο της εικόνας χάρη στον πατέρα του, καθηγητή φωτογραφίας στη Gevaert. Μετά τις σπουδές στην Ecole du Cinema et de la Television των Βρυξελλών (1960-1963), εργάζεται τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '60 ως διευθυντής φωτογραφίας στη φλαμανδική τηλεόραση. Το 1965 ανακαλύπτει το Μαρόκο, το οποίο θα επισκεφθεί συχνά την επόμενη εικοσαετία. Αποφασίζει να γίνει φωτογράφος πλήρους απασχόλησης και προσεγγίζει τον κόσμο της φωτογραφίας μόδας (κλείνοντας φωτογραφίσεις για το "Elle" και άλλα περιοδικά). Καταλαβαίνει όμως ότι δεν είναι η μόδα αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο, αλλά οι τόποι όπου δημιουργούνται οι φωτογραφίες: έτσι, όλο και περισσότερο αφιερώνεται σε μια προσωπική φωτογράφιση, σε μια φωτογραφία αναζήτησης. Στο Λονδίνο, το 1972, πραγματοποιεί την πρώτη, μεγαλόπνοη εργασία του, το "TV Shots": πρόκειται για φωτογραφίες μιας τηλεοπτικής οθόνης, που είναι τραβηγμένες μέσα σε μια κρεβατοκάμαρα, που συλλαμβάνουν εικόνες από την Ολυμπιάδα του Μονάχου ή από τις πρώτες πτήσεις του διαστημοπλοίου Απόλλων. Μετακομίζει στο Παρίσι αλλά συνεχίζει να ταξιδεύει και το 1976 τιμάται με το σημαντικό βραβείο Kodak της φωτογραφικής κριτικής για τις φωτογραφίες του από το Μαρόκο. Εν τω μεταξύ διευρύνει τους ορίζοντές του πραγματοποιώντας ρεπορτάζ στην Αίγυπτο, την Ινδία, το Βιετνάμ, τη Μέση Ανατολή, την Υεμένη, την Κίνα και την Ιταλία. Συνεχίζει να επισκέπτεται τη χώρα του και να τη φωτογραφίζει (το αποτέλεσμα αυτής της εργασίας θα συγκεντρωθεί στο τόμο "Made in Belgium", 2000). Το 1981 γίνεται μέλος του Magnum Photos. Κατά τη διάρκεια των ετών, μαζί με τα πιο προσωπικά του σχέδια, συνδυάζει assignments για σημαντικά περιοδικά, όπως το "National Geographic", εργασίες για πολυάριθμες βιομηχανίες (Renault, Audi, Ford, Elf, Iveco, Lavazza κλπ.) ή φωτογραφικές αποστολές για δημόσια ιδρύματα (το ρεπορτάζ για τη Μαδρίτη, 1992, στη Γαλλία στον Κόλπο της Somme, 1990 και στην Dijon, 1995). Στις σημαντικότερες εκθέσεις/ βιβλία του περιλαμβάνονται τα: "Lumieres blanches", 1986, "Μαρόκο", 1990, "Made in Belgium, 2000 και "Rivages", 2003. Στις φωτογραφίες του η έρευνα είναι διαρκής και ακριβής: στην προσπάθεια σύλληψης, όσο καλύτερα γίνεται, της λεπτότητας του φωτός και της δύναμης του χρώματος. (φωτογραφία: αυτοπροσωπογραφία, Ινδία 1989)