Καρπούζος Αλέξης
Karpoúzos Aléxis
O Αλέξης Καρπούζος γεννήθηκε τον Απρίλιο του 1967. Είναι φιλόσοφος και συγγραφέας, ιδρυτής και συντονιστής της Διεθνούς κοινότητας μάθησης, έρευνας και κουλτούρας στην Ελλάδα. Παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας, επιστημολογίας, κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών στη φιλοσοφική και νομική σχολή Αθηνών, επίσης συμμετείχε στα μαθήματα οντολογίας και μεταφυσικής που παρέδιδαν οι φιλόσοφοι κορνήλιος καστοριάδης και κώστας αξελός. Μέσα από αυτο-οργανωμένες ομάδες ερεύνησε, δοκίμασε και πειραματίστηκε με τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και τις ψυχολογίες της μάθησης, όπως και με τις μοντέρνες ψυχαναλυτικές θεωρίες. Τα ερευνητικά του ενδιαφέρονται περιστρέφονται γύρω από τις σχέσεις του Χρόνου και της Συνείδησης, της Φύσης και της Ιστορίας, της Ύλης και της Ψυχής, της Δυτικής φιλοσοφίας με τον Ανατολικό μυστικισμό. Οι πνευματικές και ερευνητικές επαφές και οι συνεργασίες περιλαμβάνουν κοινωνικά κέντρα, πανεπιστημιακά τμήματα, ερευνητικά ινστιτούτα, όπως επίσης στοχαστές, ποιητές και καλλιτέχνες σ’ όλο τον κόσμο. Έχει εκδώσει 15 βιβλία στην ελληνική γλώσσα, μεταξύ των οποίων τα βιβλία: "Εισαγωγή στην Κατανοητική φιλοσοφία", "Το χρονικό της Σκέψης", "Οι γλώσσες του κόσμου" και η 10τομη σειρά μεταμορφώσεις της Σκέψης που αναστοχάζεται την ιστορίας της σκέψης και της συνείδησης από την αυγή της ανθρώπινης ιστορίας μέχρι την εποχή μας. Επίσης, 5 στην αγγλική γλώσσα, μεταξύ των οποίων τα βιβλία: "Cosmology, philosophy and Physics", "Universal consciousness", "The self criticism of science", "Non-duality". Τα περισσότερα βιβλία διδάσκονται σε πανεπιστημιακές σχολές και κοινωνικά κέντρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Διεθνής κοινότητα που έχει δημιουργήσει και συντονίζει, επιχειρεί να χαράξει μια οδό σκέψης και ένα ήθος ζωής που να εμψυχώνεται από τη σκέψη της σχέσης και από τη συνείδηση της κοσμικής συνύπαρξης. Με άξονα τη στοχαστική παιδεία, ως αγωγή και καλλιέργεια του Λόγου και της ψυχής, δοκιμάζει την εμπειρία της Ανοιχτής Σκέψης, της Διεπιστημονικής/Ολιστικής έρευνας και της σφαιρικής γνωσιακής και αυτογνωσιακής διδασκαλίας και Μάθησης στοχεύοντας στη ψυχική και πνευματική ευαισθητοποίηση και μεταμόρφωση του Ανθρώπου.