Κόκκος Αλέξης
Kókkos Aléxis
Ο Αλέξης Κόκκος γεννήθηκε το 1950 στην Αθήνα. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Ρaris VIII. Πρωτοστάτησε στη διαμόρφωση του θεσμού της Λαϊκής Επιμόρφωσης (1981-1987), του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης και Εκπαίδευσης / ΙΔΕΚΕ (Πρόεδρος 1995-1997), του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (2004-2009) και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (μέλος της ιδρυτικής επιστημονικής ομάδας, 1997-2001), στο οποίο σήμερα είναι Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Διευθυντής Σπουδών του ομώνυμου μεταπτυχιακού προγράμματος. Ίδρυσε την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων (2004), της οποίας είναι Πρόεδρος. Υπήρξε Επιστημονικός Υπεύθυνος του εθνικού προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών (2006-2008) και συνσυντονιστής του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (2009-2011). Είναι ο δημιουργός της μεθόδου Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία, που έχει εφαρμοστεί σε χιλιάδες σχολεία και οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα, καθώς και σε Ευρωπαϊκές χώρες. Έγραψε 9 βιβλία και 65 άρθρα για την εκπαίδευση ενηλίκων, τη μετασχηματίζουσα μάθηση και την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση, που δημοσιεύτηκαν στα περιοδικά Journal of Transformative Education, Convergence, LifeLong Learning in Europe, Agora, International Journal of Education and Ageing, Andragogical Studies, International Journal of Vocational Education and Training, Εκπαίδευση Ενηλίκων, κ.ά., και στους εκδοτικούς οίκους Jossey-Bass, Sense, Nova Science Publishers, Μεταίχμιο. Με τις παραπάνω δραστηριότητες ο Αλέξης Κόκκος θέλησε να συμβάλει στη δημιουργία μορφών εκπαίδευσης που αποβλέπουν στον κριτικό στοχασμό και στη χειραφέτηση. Του απονεμήθηκε ο τίτλος μέλους του International Adult and Continuing Education Hall of Fame, για το συνολικό έργο του στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, καθώς και τιμητική διάκριση της Διεθνούς Επιτροπής Μετασχηματίζουσας Μάθησης για την Υποδειγματική Ηγεσία και Προσφορά του στη Διεθνή Κοινότητα Μετασχηματίζουσας Μάθησης.