Καλογρίδου - Κολυβά Μαργαρίτα
Η Μαργαρίτα Καλογρίδου - Κολυβά γεννήθηκε στον Πειραιά, τελείωσε το Ράλλειο Γυμνάσιο και συνέχισε τις πανεπιστημιακές της σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Από το 1983-2007 ζούσε, εργαζόταν και σπούδαζε στην Ελλάδα και στο Βέλγιο (V.U.B, U.L.B., κλπ). Τα μεταπτυχιακά της έχουν ως γνωστικό αντικείμενο τη διγλωσσία, τη διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής και ως ξένης με κοινωνιο-ψυχογλωσσολογική προσέγγιση της γλώσσας, την οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων, τη διαχείριση σχολικών προβλημάτων. Επίσης, την ψηφιακή εγγραμματοσύνη. Πιο συγκεκριμένα, έχει ολοκληρώσει τις ακόλουθες μεταπτυχιακές σπουδές: - Κοινωνική ψυχολογία / κοινωνιο-ψυχογλωσσολογική προσέγγιση της γλώσσας (Διδακτορικό), - Εφαρμοσμένη διδακτική και έρευνα (1ο Μάστερ), - Εκπαίδευση και σχολική διαχείριση. νέες τεχνολογίες, προοπτικές και όρια (2ο Μάστερ). Έχει υπηρετήσει στη Δ/θμια Εκπαίδευση (για παράδειγμα στα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών III, στο ελληνικό Γυμνάσιο - Λύκειο Βρυξελλών κ.ά). Επίσης, έχει εργαστεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Παντειο Πανεπιστήμιο - Τμημα Ψυχολογίας και Louvain-La-Neuve, Ins des Langues Vivantes) και για μεγάλο χρονικό διάστημα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην Αθήνα. Από το 2007 εργάζεται ως σχολικός σύμβουλος φιλολόγων, ενώ το τελευταίο χρονικό διάστημα, μετά από σχετική προκήρυξη, έχει ορισθεί, εθνική επιθεωρήτρια ΔΕ στα ευρωπαϊκά σχολεία. Έχει γράψει πολλά άρθρα και πολλές επιστημονικές μελέτες και έχει δημοσιεύσει ως μέλος διαφόρων συγγραφικών ομάδων βιβλία εκμάθησης της ελληνικής. Επίσης έχει μεταφράσει λογοτεχνικά και σχολικά βιβλία, ενώ έχει πραγματοποιήσει έρευνες (ή συνεργαστεί με διάφορους επιστημονικούς φορείς για τη διεξαγωγή τους) σχετικές με τη θέση της ελληνικής γλώσσας στον ευρωπαϊκό χώρο και τις νέες τεχνολογίες. Τέλος, έχει συνεργαστεί και έχει συντάξει διάφορα προγράμματα σπουδών για την ελληνική γλώσσα και τα αρχαία ελληνικά. Καταβαλλει πάντα προσπάθεια να επιμορφώνεται και να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εργάζονται σε νέα κάθε φορά μαθησιακά περιβάλλοντα, να εισάγουν καινοτομίες κλπ, ώστε στη συνέχεια να βοηθούν έμπρακτα και συνεργατικά τους μαθητές τους προκειμένου να αναπτύξουν γενικές ικανότητες/δεξιότητες, τη μεταγνώση, την κοινωνική-δημοκρατική συνείδηση κ.ά.